advertise

دستور تهیه پاستا رژیمی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه

۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت غذا

۴۵ دقیقه

پاستا از غذاهای خوشمزه‌ای است که از سبک غذایی مدیترانه ای وارد فرهنگ غذایی ما ایرانی ها شد. پاستا ترکیبی سرشار از کربوهیدرات است که به سلیقه هر فرد میتوان به آن سبزیجات مختلف یا گوشت مرغ پخته هم اضافه کرد تا سطح ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین آن را افزایش دهیم. از پاستا میتوان در وعده های ناهار و شام و یا حتی میان وعده استفاده کرد و از فواید آن بهره مند شد. استفاده از پاستا در رژیم های غذایی مختلف آزاد است و صرفا در رژیم های کم کربوهیدرات از جمله کتوژنیک نمیتوان از آن استفاده کرد. در بیماری های مختلف از جمله بیماری های مزمن کلیوی یا کبد چرب ممکن است ترکیبات مورد استفاده در پاستا رژیمی متفاوت باشد.
برای تهیه سس پاستا به مواد اولیه دیگری نظیر فلفل سیاه، پودر سیر، پنیر پارمزان، خامه و جعفری ریز شده نیاز داریم که با توجه به اینکه قرار است پاستای رژیمی تهیه کنیم آنها را جزو مواد اولیه نیاوردیم، اما دستور تهیه سس پاستا هم در انتها برای شما بیان میکنیم.

مواد اولیه مورد نیاز جهت پاستا رژیمی

سینه مرغ

نصف عدد

قارچ

نصف لیوان

پاستا پنه

نصف لیوان خام

کره

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت پاستا رژیمی

مثل همه دستور های غذایی، در دستور پخت پاستای رژیمی هم مقدار استفاده از ادویه جاتی مثل فلفل سیاه، نمک، پودر سیر و... بر عهده خود شما خواهد بود و با توجه به طبع غذایی خودتان میتوانید از آنها استفاده کنید. اما توصیه میکنیم برای جلوگیری از بروز پرفشاری خون در بلند مدت از مصرف نمک زیاد خودداری کنید.

ابتدا یک قابلمه آب را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک بر روی اجاق گذاشته تا جوش بیاید، پس از جوش آمدن پاستا را درون قابلمه ریخته و اجازه میدهیم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه همراه آب بجوشد تا نرم شود. پس از پخته شدن پاستا آنها را با آب سرد آبکش میکنیم و اجازه میدهیم آب آن به طور کامل خارج شود.

در این مرحله مرغ هایی که به صورت رشته ای یا قطعات نازک برش داده ایم و با فلفل و ادیوه طعم دار کریدم را همراه کره تفت میدهیم تا به صورت طلایی رنگ درآیند. مرغ ها را خیلی هم نزنید که بافتشان جدا نشود. پس از آن قارچ های خرد شده را به مرغ اضافه میکنیم و اجازه میدهیم که آب قارچ جدا شده و ترکیبی از مرغ و قارچ پخته به دست بیاید.

برای تهیه سس پاستا ۳ قاشق غذاخوری کره را همراه نصف لیوان خامه حرارت میدهیم تا آب شوند. سپس پنیر پارمزان را به آنها اضافه کرده و اجازه میدهیم که روی حرارت ملایم مخلوطی یک دست حاصل شود. سپس ادویه ها و جعفری خرد شده را به مواد حاصل اضافه کرده و هم میزنیم.

در نهایت سس پاستا را به ترکیب مرغ و قارچ اضافه کرده و به طور کامل مخلوط میکنیم و آن را بر روی پاستا ریخته و میل میکنیم. البته استفاده از سس پاستای زیاد را در رژیم لاغری توصیه نمیکنیم.

ارزش غذایی پاستا رژیمی

کالری پاستا رژیمی

۴۷۵ کالری

کربوهیدرات

۵۰ گرم

پروتئین

۲۶ گرم

چربی

۱۹ گرم

طرز تهیه پاستا رژیمی

طرز تهیه پاستا رژیمی

دستور پخت پاستای رژیمی کم کالری

دستور پخت خوراک لوبیا رژیمی

دستور پخت خوراک لوبیا رژیمی

چگونه یک خوراک لوبیای رژیمی مقوی و کم کالری بپزیم؟

طرز تهیه املت رژیمی

طرز تهیه املت رژیمی

چطور یک املت کم کالری و خوشمزه بپزیم؟

طرز تهیه سوپ مرغ رژیمی کم کالری

طرز تهیه سوپ مرغ رژیمی کم کالری

چطور یک سوپ مرغ رژیمی خوشمزه درست کنیم

طرز تهیه سس مایونز رژیمی

طرز تهیه سس مایونز رژیمی

چطور یک سس رژیمی خوشمزه درست کنیم؟

دستور تهیه سالاد سزار

دستور تهیه سالاد سزار

چطور یک سالاد سزار خوشمزه و رژیمی در خانه درست کنیم؟

دستور پخت نرگسی

دستور پخت نرگسی

دستور پخت نرگسی خوشمزه و سالم

دستور پخت شیربرنج

دستور پخت شیربرنج

روش پخت شیربرنج رژیمی و سالم و مقوی

طرز تهیه عدسی رژیمی

طرز تهیه عدسی رژیمی

چطور خوراک عدسی رژیمی کم کالری درست کنیم؟

طرز تهیه شیک پروتئینی موزی

طرز تهیه شیک پروتئینی موزی

نحوه تهیه شیک پروتئینی برای ورزشکاران

اگه به دنبال رژیم غذایی هستی

برنامه غذایی خودت رو از متخصصین تغذیه مجرب نوتریشا دریافت کن

تجربیات و دیدگاه های خود را با دیگران در میان بگذارید: